Remonty, przebudowy, adaptacje lokali czy to przez dotychczasowego najemcę, czy też przy okazji zmiany najemcy są nieodłączną częścią funkcjonowania dużych obiektów Handlowych. Prace adaptacyjne odbywają się pod osłoną nocy, kiedy nie ma klientów. Jest to czas kiedy galeria śpi tylko pozornie. W ciągu dnia mogą odbywać się tylko nieliczne z nich, przeważnie te ciche, nie przeszkadzające we właściwym funkcjonowaniu pozostałych sklepów.
Kiedy galeria otwarta jest dla kupujących, remonty są schowane. No właśnie ale jak ukryć remont? Najprostsza forma, znana, z lokali zewnętrznych, czyli zaklejenie witryn papierem lub folią nie wchodzi w rachubę w nowoczesnym obiekcie handlowym, tym bardziej, że często wymieniana jest także witryna, przeszklenia i wejście. Jakie są możliwości?
Po pierwsze rozwiesza się banderową kurtynę przed witryną – to najszybsza forma, często stosowana w nieco mniejszych obiektach. Działa, choć ma swoje mankamenty – od razu rzuca się w oczy, że coś tu jest robione, coś zostało tymczasowo zasłonięte.
Kolejnym sposobem jest postawienie zabudowy – szkieletu drewnianego, obciągniętego tkaniną z nadrukiem. Takie przesłonięcie już bardziej przypomina tymczasową ścianę i lepiej ukrywa trwające w lokalu prace, daje się je także dość szybko ustawić i zdemontować. Rozwiązanie to jest jednak nadal mało trwałe i narażone na uszkodzenia. Właśnie z tego powodu najczęściej najemcy po ustaleniach z zarządcą galerii decydują się na wysłonięcie przedściankowe – konstrukcja budowana jest z płyt karton-gipsowych, wiórowych lub sklejki i oklejana layoutem najemcy lub/i obiektu handlowego. Taki sposób zapewnia trwałe, bezpieczne i estetyczne przysłonięcie prac remontowych, często pozostaje niezauważone przez zabieganego klienta centrum handlowego, czyli spełnia swoje zadanie.
Właściwie w tym miejscu mogli byśmy skończyć tą opowieść, tak jak wielu kończy na tym rozwiązaniu. Są jednak obiekty, które mają dodatkowe potrzeby, wykorzystują sytuację, która dla innych byłaby utrudnieniem by poprawić atrakcyjność przestrzeni w pasażu. Takim obiektem handlowym jest niewątpliwie galeria Złote Tarasy w Warszawie, która wprowadziła specjalny typ przedścianek – dzięki zastosowaniu świateł ledowych układających się w geometryczne, trójkątne wzory nie tylko nawiązała do stylistyki centrum ale także uzyskała efekt głębi i dodatkowej przestrzeni w miejscu tymczasowej zabudowy.
Element, który miał coś ukryć, zaczął pełnić funkcję dekoracyjną. No dobrze, ale czy to wystarczyło? Nie.
Skoro udało się odnieść sukces w takim działaniu, zdecydowano się pójść jeszcze o krok dalej i przygotować dedykowane projekty z wykorzystaniem, świateł, faktur i różnorodnych materiałów aranżując przestrzeń z wykorzystaniem przedścianek właśnie. Najnowsze prace to już prawdziwa architektura wnętrz, wykorzystująca rozmaite technologie i materiały by uzyskać jak najlepsze efekty.
Czemu o tym piszemy? Bo tę drogę produkcyjnie, adaptacyjnie, technologicznie i wykonawczo przeszliśmy my – OOH Media Polska od początku wspiera obiekty handlowe w produkcjach technicznych – od najprostszych przedścianek, przez standy specjalistyczne i multimedialne po architektoniczne cacka i realizacje artystycznych wizji plastyków i architektów.
Z dumą możemy pochwalić się naszymi osiągnięciami i wieloletnim doświadczeniem na tym polu.