OOH Media Polska odpowiadała całościowo za realizacje konceptu interaktywnego totemu rowerowego, który stanął w Poznaniu.

Do kluczowych zadań agencji, należały dobór właściwych dostawców technologii, ustalenie lokalizacji dla urządzenia, zapewnienie niezbędnych pozwoleń a przede wszystkim koordynacja ustaleń i przygotowanie graficzne wyglądu zewnętrznego nośnika, oznaczeń, brandingu i animacji zgodnych z oczekiwaniem klienta i identyfikacją Miasta Poznań.

Totem rowerowy to interaktywny przewodnik dla cyklistów, zintegrowany z najbliższą sygnalizacją świetlną kierującą ruchem drogowym. Jego zadaniem jest poinformowanie rowerzystów z jaką prędkością powinni jechać, aby na najbliższym skrzyżowaniu trafić na zielone światło. Zainstalowany w totemie radar mierzy prędkość rowerzysty i przesyła ją do sterownika sygnalizacji świetlnej, który analizuje tę informację i ustala, czy możliwy jest przejazd przez skrzyżowanie bez zatrzymania. Następnie sterownik przesyła informację zwrotną do totemu z instrukcją dla rowerzysty. Komunikat jest wyświetlany w formie jednego z czterech znaków: „możesz przyspieszyć”, „możesz zwolnić”, „utrzymaj tempo” oraz „nie przejedziesz”.

Warto wspomnieć, że ŠKODA od początku swojego istnienia jest blisko związana z rowerami. Historia marki rozpoczęła się ponad 125 lat temu od produkcji rowerów. Marka dba o bezpieczeństwo rowerzystów i wspiera szereg wydarzeń rowerowych.

 

Za koncept odpowiadał dom mediowy PHD, technologię dostarczył Yunex (dawniej Siemens). Totem ufundowała ŠKODA Polska.