Reklama w galeriach handlowych jest dla nas naturalna, doskonale komponuje się z otoczeniem przestronnych pasaży handlowych, jasnych świateł. Sklepów modowych, wnętrzarskich, kawiarni i restauracji.

Wielkoformatowe obiekty handlowo usługowe, czyli galerie handlowe to mikroświaty tworzone ze smakiem przez architektów wnętrz. Wyposażone tak by uczynić czas spędzony w galerii przyjemnym i pełnym różnorodności.

Każdy znajdzie tu coś dla siebie czy szuka luksusowej odzieży, codziennych ubrań, chwili odpoczynku, dobrej kawy, czegoś na ząb czy też potrzebuje naładować smartfona lub chociażby skorzystać z toalety.

Atmosfera obiektów nakłania do zakupów – dobór kolorystyki, muzycznego tła, a nawet zapachów nie jest przypadkowy – ma za zadanie wprowadzić odwiedzających w dobry nastrój – nastrój do zakupów.

Czy może być lepsze miejsce w przestrzeni publicznej do zaistnienia ze swoim komunikatem reklamowym zarówno pro-sprzedażowym jak wizerunkowym?
Naszym zdaniem nie.

Ponad 10 lat temu wprowadziliśmy reklamę i eventy reklamowe do galerii handlowych wtedy był to ambient, coś zupełnie nietypowego, po latach to już ustandaryzowana gałąź Outdoru i OOH. Pionierem wśród naszych klientów był FIAT w roku 2007 ale to temat na całkiem osobną historię – LINK
To wydarzenie na dobre rozpoczęło naszą współpracę z właścicielami i zarządcami obiektów, współpracę, którą kontynuujemy nie tylko kupując ale i kreując powierzchnie reklamowe.

A nośników reklamowych[link] jest bardzo wiele od najpopularniejszych – pionowych flag dwustronnych, przez formaty poziome, naścienne, podświetlane kasetony backlight, wyklejki wejść, wind, przeszkleń po wielkoformatowe nośniki zewnętrzne.

Nowe obiekty niejednokrotnie zapraszają nas do konsultacji przy planowaniu i opracowywaniu mapy nośników reklamowych. Dzieje się tak, tym bardziej że od … roku jesteśmy też członkiem Polskiej Rady Centrów Handlowych by jeszcze bliżej pracować z tą branżą.

Galerie handlowe w wielkich aglomeracjach mają ugruntowaną pozycję, częściej są rozbudowywane i poddawane rewitalizacjom niż budowane od nowa. Obecnie coraz częściej pojawiają się w mniejszych miejscowościach poszerzając skutecznie obszar dotarcia.

W listopadzie 2018 roku Pani Anna Zachara Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych mówiła: „Na przestrzeni ostatnich lat zmienia się coraz bardziej lokalizacja i rodzaj nowych obiektów. Deweloperzy stawiają na miasta poniżej 100 000 mieszkańców. Większe zainteresowanie budową nowych projektów w mniejszych miejscowościach wynika z wysokiego stopnia nasycenia powierzchnią handlową w większych miastach.”

Członkostwo w największym stowarzyszeniu powiązanym z obiektami handlowymi w Polsce daje nam dostęp do szczegółowych danych, które pozwalają na kształtowanie najlepszej oferty.
O tym jak istotnym elementem gospodarki są galerie handlowe niech świadczy wypowiedź Pana Radosława Knapa, Dyrektor Generalny, Polskiej Rady Centrów Handlowych: „Średnioroczny wzrost sprzedaży detalicznej w latach 2012-2017 wyniósł w Polsce 3,2%. Natomiast w czerwcu br. kształtował się na znacznie wyższym poziomie 8,2% r/r. W 2017 roku szacunkowa wartość sprzedaży w centrach handlowych odpowiadała 18,1% wielkości sprzedaży detalicznej w Polsce, podczas gdy udział handlu w polskim PKB wynosi obecnie ponad 20% co jasno pokazuje jak istotnym elementem polskiej gospodarki są galerie handlowe”.

Nieco poszerzone informacje na ten temat można znaleźć na stronach PRCH: https://prch.org.pl/pl/aktualnosci/569-prezentacja-prch-i-ey

Galerie handlowe monitorują ruch, dane sprzedażowe, wydatki na m2 swojej powierzchni, profile konsumenckie a także sezonowości. To narzędzia jakich trudno szukać w pozostałych obszarach Outdoorowych, tu nie ma miejsca na deklaracje są twarde dane i wyraźnie widać, że te 18,1% wartości sprzedaży detalicznej w Polsce nie bierze się znikąd.

Planując kampanię Outdorową warto pomyśleć czy pieniądze wydane na za nośniki umieszczone w przestrzeni miejskiej, narażone na warunki atmosferyczne, niknące w otaczającym je klaterze reklamowym są warte zainwestowanych w nie środków – może to właśnie te 50% budżetu, które trafia źle? Warto zastanowić się nad nośnikami w Galeriach Handlowych – my służymy pomocą.